گندم امروز تبریز موجب اعتراض نانوایان خوی شد

جایگاه مهمی در تعادل غلات منطقه سامارا توسط با ارزش ترین محصول غذایی گندم اشغال شده است که دانه با کیفیت آن به طور گسترده ای به عنوان یک محصول غذایی استفاده می شود. همانطور که مطالعات انجام شده در مناطق مختلف خاکی و اقلیمی منطقه نشان می دهد.

به دست آوردن دانه مرغوب گندم امروز تبریز زمستانه و بهاره منوط به قرارگیری منطقی محصولات بر اساس بهترین پیشینیان، استفاده از سیستم های کودی مبتنی بر علمی و روش های خاک ورزی پایه است.

در زمینه آزمایشی گروه کشاورزی آکادمی کشاورزی دولتی سامارا در پیوند آیش دانه تناوب زراعی با تناوب زیر محصولات، در پیوند تناوب زراعی، سه سیستم اساساً متفاوت خاکورزی پایه مورد مطالعه قرار گرفت.

برای شرایط منطقه مرکزی منطقه سامارا “به طور کلی پذیرفته شده استپوست گیری 6-8 سانتی متر و شخم زدن برای آیش و برای گندم بهاره.  سست شدن پاییزه خاک برای آیش و گندم بهاره و دوباره تیمار آیش کوچک برای کاشت گندم زمستانه هنگام کشت گندم زمستانه از سطوح زیر تغذیه معدنی استفاده می شد.

بدون استفاده از کود. پانسمان رویه ریشه در بهار در مرحله پنجه زنی و پانسمان رویی برگی اضافی در مرحله رسیدگی شیری دانه هنگام کشت گندم نرم بهاره و بدون استفاده از کود، بررسی شاخص های بیوشیمیایی کیفیت دانه گندم در آزمایشگاه تحقیقاتی گروه شیمی و بیوشیمی انجام شد.

جداسازی بخش‌های منفرد دانه گندم طبق روشی که توصیف شد، انجام شد. روش تعیین محتوای کمی پروتئین روش ، بر روی یک فوتوالکترورنگ سنجبود. محتوای نشاسته در دانه با روش رنگ سنجی توسعه یافته تعیین شد.

تعمیرفعالیت آنزیم های پروتئولیتیک با توجه به روشی که توسط ترتیاکوف  فعالیت کل آنزیم های آمیلولیتیک با استفاده از روش پیشنهادی B.P تعیین شد. پلشکوف میزان نیتروژن نیترات در لایه زراعی خاک به روش پتانسیومتری تعیین شد.

محتوای نسبتاً بالا در لایه خاک زراعی در محصولات گندم زمستانه و بهاره که در پیوند تناوب زراعی برای آیش خالی با شخم به عنوان خاک‌ورزی اصلی قرار می‌گیرند، مشاهده شد. این به دستیابی به عملکرد بالاتر گندم نرم زمستانه و بهاره در این گونه ها کمک کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.