کاشی و سرامیک ارزان در کرج موجب تورم اقتصادی در کشور شد

کاشی و سرامیک ارزان در کرج خارق العاده کاربرد فوق العاده ای دارد، ساخت و ساز یکی از شناخته شده ترین کاربردها برای سرامیک های معمولی و روزمره است.

به همین دلیل است که لاستیک خام، سفید و لاتکس بسیار کششی است و به همین دلیل است که لاستیک سیاه ولکانیزه سخت‌تر و قوی‌تر است.

زیرا عملیات حرارتی و گوگردی باعث ایجاد پیوندهای متقاطع قوی بین زنجیره‌های پلیمری می‌شود و آنها را نگه می‌دارد. محکم با هم همه الکترون‌ها در انواع مختلف پیوندها محبوس شده‌اند. به همین دلیل است که لاستیک معمولاً عایق خوبی است.

چرا سرامیک ها اینطوری هستند؟ سوال جالب این است که چرا سرامیک‌ها این‌طور رفتار می‌کنند و پاسخ نه چندان جالب به علم مواد خلاصه می‌شود.

همه اینها به نحوه پیوند اتم‌های داخل آن مربوط می‌شود. این توضیح می دهد که بیشتر مواد چگونه کار می کنند. برای مثال، در فلزات، اتم‌ها پیوند نسبتاً ضعیفی دارند.

الکترون‌های آنها در نوعی دریا بین آنها به اشتراک گذاشته می‌شود که می‌تواند مستقیماً از میان آنها “شستشو” شود، از شیشه و آجر گرفته تا چینی و سیمان، قبلاً دیده‌ایم که چیزهای مختلف بی‌شماری وجود دارد که می‌توان آنها را سرامیک توصیف کرد.

پس جای تعجب نیست که به معنای واقعی کلمه صدها کاربرد مختلف برای مواد سرامیکی در همه چیز از هوافضا گرفته تا باغ وحش وجود دارد.

به عنوان مثال، موتورهای جت هواپیما، نمونه‌هایی از ماشین‌هایی هستند که توربین‌های گازی نامیده می‌شوند، که با سوزاندن مخلوط‌های سوخت در دماهای بالا کار می‌کنند تا یک اگزوز آتشین تولید کنند که هواپیما را در هوا حرکت می‌دهد.

به همین دلیل است که چرا آنها الکتریسیته و گرما را هدایت می‌کنند. از سوی دیگر، ماده ای مانند لاستیک از مولکول های با زنجیره بلند (پلیمرها) ساخته شده است که بسیار ضعیف به یکدیگر چسبیده اند.