پخش شدن برنج طارم عطری در باغ وحش سبب رم کردن تمام حیوانات شد

آتسافون بزرگترین فرزند از چهار فرزند است. مادر و پدرش برنج‌کار هستند و به اندازه‌ای برنج طارم عطری کشت می‌کنند که برای خانواده‌شان غذا می‌دهند.

مزرعه برنج آنها در حاشیه روستایشان و در دو کیلومتری خانه شان است. مانند بسیاری دیگر از کشاورزان برنج دهکده خود، آقای فوفت، پدر آتسافون، و خانم لونما، مادر آتسافون، کار دیگری نداشتند و پول بسیار کمی داشتند.

اگرچه آتسافون در مدرسه ثبت نام کرده بود، اما والدین او نمی توانستند برای وسایل مدرسه، لباس مدرسه یا حتی مداد و دفترچه بپردازند. روزها از آتسافون می خواستند که به جای رفتن به مدرسه در مزرعه کار کند.

آتسافون یک ساعت پیاده روی می کرد تا به مزرعه برنج برسد. بعد از ظهر خیلی گرم بود.

اگرچه آتسافون مدرسه را دوست داشت، اما می‌دانست که باید به خانواده‌اش کمک کند. آتسافون وقتی مدرسه را از دست داد بسیار ناراحت شد. بعضی روزها وقتی می دید دوستانش به مدرسه می روند گریه می کرد، اما به جای آن مجبور بود به کار در مزرعه برنج خانوادگی برود.

برنج

سال گذشته، از مادر و پدر آتسافون خواسته شد در یک دوره آموزشی شرکت کنند تا در مورد شیوه های بهتر کشت برنج بیاموزند.

ورلد ویژن 15 خانواده فقیر روستای کوتین را برای شرکت در این آموزش انتخاب کرد. آنها یاد گرفتند که چگونه زمین را آماده کنند، چگونه برنج بکارند، چگونه آب و آبیاری را مدیریت کنند، چگونه با حشرات و سایر آفات مقابله کنند.

چگونه برنج را برداشت کنند تا بتوانند محصول بیشتری به دست آورند. در مجموع ورلد ویژن به بیش از 200 کشاورز برنج از پنج روستای فقیر آموزش داد.

برای والدین آتسافون سخت بود که در تمرین بنشینند کلمات جدید و تکنیک های جدید پرورش برنج وجود داشت که قبلاً هرگز درباره آنها نشنیده بودند. اما زمانی که زمان شروع کار در مزرعه برنج فرا رسید، آنها بسیار هیجان زده شدند تا تکنیک های جدید کشاورزی را امتحان کنند.

شش ماه بعد آنها از نتایج هیجان زده شدند. قبلاً در هر هکتار حدود 2 تن یا برنج برداشت می کردند. اما اکنون با روش جدید کشت برنج توانستند 2.5 تن برنج در هر هکتار برداشت کنند. این افزایش 25 درصدی بود.