دستگاه فیزیوتراپی توتال تنس می تواند گوشت را کباب کند

یک مطالعه یادگیری ترکیبی دیگر با 110 دانش‌آموز نیز تأثیر همان وب‌سایت/برنامه تعاملی را بر مهارت‌های عملی ارزیابی‌شده توسط OSCE بررسی کرد.

دستگاه فیزیوتراپی توتال تنس یکی از پیشرفته ترین دستگاه ها است و برای اکثر بیماران در هر سنی استفاده می شود.

در حالی که نتایج نشان‌دهنده تفاوت معنی‌دار برای همه مؤلفه‌های ارزیابی‌شده با استفاده از OSCE بود، نتایج ضعیف گزارش شدند و بنابراین نمی‌توان آن‌ها را با سایر مؤلفه‌ها در متاآنالیز ادغام کرد.

علاوه بر این، مطالعه دیگری به دلیل استفاده از یک برنامه تلفن همراه متفاوت در این متاآنالیز گنجانده نشد. این برنامه شامل ویدیوها و محتوای نوشتاری بود، اما تعاملی نبود، و این مطالعه یک نتیجه متفاوت، یک امتحان عملی را آزمایش کرد.

این مطالعه شامل 20 دانش آموز بود که در سه گروه تقسیم شدند: گروه کنترل و گروه برنامه موبایل و گروه نمایشی و گروه فقط برنامه تلفن همراه. شایستگی اولیه – توانایی انجام و توضیح مهارت های بالینی – در بین گروه نمایش به اضافه برنامه بالاترین را داشت.

پس از آن گروه فقط نمایش و در نهایت گروه فقط برنامه قرار داشت. این با نتایج متاآنالیز فوق در مورد تأثیر وب سایت/برنامه تعاملی بر مهارت های عملی مطابقت داشت.

این مداخلات همچنین شامل آموزش های ویدئویی از پیش ضبط شده با نمایش مهارت بود. نتایج برای مهارت های عملی در سناریوی ستون فقرات گردنی و ایمپلنت دهلیزی مورد آزمایش قرار گرفتند.

سه مطالعه طراحی یادگیری ترکیبی با استفاده از فرمت‌های ویدئویی در متاآنالیز فوق گنجانده نشد. این به دلیل استفاده آنها از مداخلات یا نتایج متفاوت در مقایسه با مطالعاتی بود که در آن متاآنالیز گنجانده شد.

به عنوان مثال، یک مطالعه با 33 دانش آموز تأثیر استفاده از کلیپ های ویدیویی را بر نمرات امتحانات عملی بررسی کرد . نتایج نشان داد که تفاوت آماری معنی داری در مقایسه با تدریس کلاسی سنتی وجود ندارد.

این با نتایج متاآنالیز در مورد تأثیرات ویدیوهای خود تولید شده برای یک مهارت عملی در سناریوی ایمپلنت دهلیزی مطابقت داشت. دانش‌آموز، کلیپ‌های ویدیویی آنلاین و انجمن‌های گفتگوی آنلاین ناهمزمان را گنجانده و تأثیر آنها را بر نمرات امتحانات عملی و کتبی آزمایش کرد.

این مطالعه تفاوت آماری معنی‌داری را در نمرات استفاده از کلیپ‌های ویدیویی آنلاین و انجمن‌های گفتگوی آنلاین در مقایسه با آموزش سنتی کلاس درس نشان داد.