لیمو خشک رودان می تواند تاثیرات شگفت انگیزی بر قدرت بدنی افراد داشته باشد

اخیراً تأثیر مصرف روزانه لیمو خشک رودان بر پارامترهای مربوط به سندرم متابولیک در زنان سالم را بررسی کردیم و نشان دادیم که میزان دریافت لیمو با فشار خون سیستولیک همبستگی منفی معناداری دارد.

عصاره آب پوست لیمو نیز اثر سرکوب کننده ای بر فشار خون در SHR داشت.

از سوی دیگر، به خوبی شناخته شده است که پیاده روی روزانه باعث بهبود فشار خون در انسان می شود.

در این مطالعه، نقش مصرف روزانه لیموترش و پیاده روی روزانه بر فشار خون و پارامترهای مربوط به آن را در زنان میانسال و مسن در زندگی روزمره بررسی کردیم.

صد و یازده زن 33 تا 77 ساله (میانگین ± انحراف معیار: 8.0 ± 60.9) که در جزایری در دریای داخلی Seto در استان هیروشیما ساکن بودند، در این مطالعه وارد شدند. این منطقه برای تولید لیمو در ژاپن شناخته شده است.

لیمو

در سپتامبر 2011 و در مارس 2012، ما یک بررسی از اندازه گیری های فیزیکی و پارامترهای بیوشیمیایی و سرولوژیکی انجام دادیم. از این 111 زن، 10 زن که تحت درمان فشار خون، دیابت یا هیپرکلسترولمی قرار گرفته بودند در تجزیه و تحلیل داده ها حذف شدند.

در بازه زمانی بین نظرسنجی اول (سپتامبر 2011) و نظرسنجی دوم (مارس 2012)، از آنها خواسته شد که از گام شمار رکورددار (Lifecorder EX، Suzuken Co. LTD.، ژاپن) استفاده کنند و لیمو روزانه خود را به صورت خودکار ضبط کنند. مصرف روش بلع لیمو مشخص نشده است.

مشخصات فیزیکی با یک آنالایزر ترکیب بدن (BC-118D، Tanita Co.، Ltd.، ژاپن) اندازه گیری شد. فشار خون و سرعت موج نبض با دستگاه بازرسی اندازه گیری شد.

نمونه‌های خون برای آزمایش‌های بیوشیمیایی و سرولوژیکی به یک آزمایشگاه بالینی خصوصی ارسال شد. 32 ویژگی فیزیکی و اندازه گیری های بیوشیمیایی و سرولوژیکی مورد بررسی قرار گرفت، همانطور که در نشان داده شده است.

میزان مصرف لیمو به صورت میانگین تعداد لیمو در روز ارائه شد. حرکت با میانگین تعداد گام ها در روز با توجه به گام شمار بیان شد..