فروش روغن زیتون yudum در افغانستان موجب سرنگونی طالبان شد

همانطور که قبلا توضیح داده شد، روغن زیتون yudum به دلیل ترکیب و غلظت متفاوت اسید اولئیک با نوع فوق بکر متفاوت است. اسیدیته روغن زیتون از 1% تجاوز نمی کند، در حالی که در روغن زیتون فرابکر این درصد نباید به 0.8% برسد. با این حال، این تنها یکی از ویژگی هایی است که روغن زیتون فوق بکر را متمایز می کند، اما مطمئناً تنها ویژگی نیست.

روغن زیتون از ترکیب روغن بکر و روغن تصفیه شده به دست می آید. با این حال، هیچ حداقل درصدی از روغن بکر توسط مقررات وضع نشده است تا روغن زیتون محسوب شود. این بدان معنی است.

با توجه به نوع و مقدار روغن بکر موجود، انواع و کیفیت های زیادی روغن در بازار موجود است. همچنین باید مشخص شود که درصد باکره به ندرت حدود 10 درصد است، معمولاً بسیار کمتر است. روغن زیتون فوق بکر تحت هیچ گونه اختلاط قرار نمی گیرد.

تنها از قطعه قطعه شدن از طریق یک فرآیند مکانیکی بهترین زیتون ها، آنهایی که سالم هستند، به دست می آید و مستقیماً از درخت زیتون چیده می شود و از طریق بوته پرس رد می شود. روغن زیتون یک ماده بسیار مهم در غذاهای معمولی کشورهای مدیترانه ای است.

کاربردهای متعددی دارد. مخصوصاً برای هر روش پختی مناسب است، هم برای سرخ کردن روی حرارت زیاد و هم برای پخت آهسته. روغن زیتون جایگزینی برای کره برای تهیه غذاهای شیرین و پخته است و می تواند به عنوان نگهدارنده برای محصولات موجود در روغن استفاده شود.

روغن زیتون فوق بکر را می توان از کشت تکی یا از ترکیب روغن های چند رقم (در مورد دوم از یک ترکیب صحبت می کنیم) به دست آورد و نشان دهنده با ارزش ترین جایگزین در بین انواع روغن های پخت و پز موجود در بازار است.

زیتون‌ها را به‌طور سنتی روی تورهای مخصوص جمع‌آوری می‌کنند، در برخی مناطق با کوبیدن شاخه‌ها با چوب‌های منعطف، میوه‌ها را جدا می‌کنند، یا در برخی مناطق منتظر رسیدن کامل و در نتیجه سقوط طبیعی از درخت هستند.