عدس در زنجان فروشنده ای را روانه ی زندان کرد

با این حال، بیش از حد آن در رژیم غذایی انسان منجر به فشار خون بالا می شود. این مشکل اغلب با مصرف زیاد قند و چربی، علاوه بر نمک، مرتبط است.

عدس در زنجان یک ماده معدنی ضروری است که برای سلامت انسان اهمیت اساسی دارد. به عنوان جزئی از سلنوپروتئین ها، Se دارای عملکردهای آنزیمی و ساختاری است و به عنوان یک آنتی اکسیدان و کاتالیزور برای تولید هورمون تیروئید فعال شناخته می شود.

عدس برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی مورد نیاز است و به نظر می‌رسد یک ماده مغذی کلیدی در مقابله با توسعه بیماری‌زایی و مهار پیشرفت HIV به ایدز باشد.

علاوه بر این، بسیاری از مسیرهای درون سلولی از یون های فسفات برای واکنش های ضروری سلولی استفاده می کنند. بنابراین، کنترل هموستاتیک فسفات به عنوان یکی از دقیق ترین مقررات بیولوژیکی در نظر گرفته می شود.

عدس یک ماده معدنی ضروری برای سلامت انسان برای حفظ حجم پلاسما، تنظیم محتوای آب بدن و تعادل الکترولیت، انتقال تکانه های عصبی و عملکرد طبیعی سلول است.

اگرچه عدس سرشار از مواد معدنی است، اما دسترسی زیستی آن به دلیل وجود عوامل ضد تغذیه ای متعدد مانند فیتات ها، ترکیبات فنلی و اسید اگزالیک محدود است.

این می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی شود که از جمله آنها کم خونی است. با توجه به همبستگی منفی بین عوامل کیلیت معدنی و فراهمی زیستی مواد مغذی و قابلیت هضم یافت شد.

همه انواع عمده پلی فنل های غذایی به شدت قادر به مهار جذب آهن غیرهمیم در رژیم غذایی هستند. اگزالات های موجود در غذا به شدت با مواد معدنی رژیم غذایی مانند کلسیم کلات می شوند.

کمپلکس ها را تشکیل دهند و به صورت نمک های نامحلول در گلومرول های کلیوی انباشته شده و منجر به ایجاد مشکلات کلیوی مانند تشکیل سنگ کلیه شوند.

در واقع، در حالی که این ضد مغذی ها بر جذب مواد مغذی تأثیر منفی می گذارند، نقش مفیدی در پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب و سرطان نیز دارند.