سیر تازه پاک شده باعث اختلاف بین دو جوان شد

فعالیت ضد تکثیر آجوئن در برابر پانل رده های سلولی تومور انسانی نشان داده شد. علاوه بر این، آلیسین از تکثیر سلول‌های سرطانی آندومتر و روده بزرگ پستان انسان جلوگیری می‌کند.

مهار رشد با تجمع سلول ها در فاز WIG1 و G2lM چرخه سلولی همراه است. بنابراین آلیسین همچنین مسئول اثر ضد تکثیر مشتقات سیر است.

دی آلیل سولفید و دی آلیل دی سولفید، فعالیت آریلامین N-استیل ترانسفراز و 2-آمینو فلورن-DNA را در سلول های لوسمی پرومیلوسیتیک انسانی مهار می کنند.

کاهش خطر برخی بدخیمی ها با مصرف گیاهان غنی شده با سلنیوم مانند سیر پیشنهاد شد رشد سلولی سلول‌های ملانوم A375 و سلول‌های کارسینوم سلول بازال را با افزایش سطح گونه‌های اکسیژن فعال درون سلولی و آسیب DNA و با القای استرس شبکه آندوپلاسمی و آپوپتوز با واسطه میتوکندری مهار کرد.

اگرچه مطالعات تجربی اثر کاهش قند خون واضح سیر تازه پاک شده را نشان می دهد، تأثیر سیر بر گلوکز خون انسان هنوز بحث برانگیز است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که سیر می تواند سطح گلوکز خون را در حیوانات دیابتی کاهش دهد.

سیر در کاهش گلوکز خون در دیابت شیرین ناشی از استرپتوزوتوسین و همچنین آلوکسان در موش‌ها و موش‌ها مؤثر بود. فواید کوتاه مدت سیر بر دیس لیپیدمی در بیماران دیابتی نشان داده شد.

سیر به طور قابل توجهی کلسترول تام و کلسترول LDL سرم را کاهش داد و کلسترول HDL را در مقایسه با دارونما در بیماران دیابتی به طور متوسط افزایش داد.

آلیل سیستئین، یک جزء فعال زیستی مشتق شده از سیر، عملکرد نعوظ را در موش های دیابتی با جلوگیری از تشکیل گونه های اکسیژن فعال از طریق تعدیل بیان زیر واحد اکسیداز NADPH بازیابی کرد.

درمان با متفورمین و سیر در بیماران دیابتی به مدت 12 هفته باعث کاهش گلوکز خون ناشتا (FBG) شد، اما درصد تغییر در FBG با متفورمین مکمل شده با سیر بیشتر از متفورمین به تنهایی بود.

تغذیه مزمن عصاره سیر کاهش معنی داری در سطح گلوکز خون نشان داد. با این حال، برخی مطالعات دیگر هیچ تغییری در سطح گلوکز خون پس از آن در انسان نشان ندادند.

بنابراین، نقش سیر در بیماران دیابتی نیاز به بررسی بیشتر دارد.اثر مفید سیر بر دیابت به طور عمده به وجود ترکیبات گوگردی فرار مانند آلیین، آلیسین، دی آلیل دی سولفید، دی آلیل تری سولفید، دی آلیل سولفید، اس-آلیل سیستئین، آجوئن و آلیل مرکاپتان نسبت داده می شود.