توت تازه مشهد که موجب تغییر دما در شهر شد

می توانید یک نهال توت را در زمین باز در بهار در ماه آوریل قبل از شروع جریان شیره یا در پاییز در سپتامبر-اکتبر قبل از شروع فصل باران بکارید. اکثر باغبانان کاشت توت را در پاییز توصیه می کنند، زیرا این عقیده وجود دارد که اگر درختی در زمستان زنده بماند، سال ها زنده خواهد ماند.

درخت توت تازه مشهد عاشق مناطق پر نور است که به خوبی از باد سرد محافظت می شوند. خاک باتلاقی، شنی و شور برای کاشت مناسب نیست، در حالی که آب های زیرزمینی در این منطقه باید در عمق حداقل 1.5 متر قرار گیرند.

درختانی که فقط گلهای نر دارند به تنهایی قادر به بارآوری نیستند. در عین حال، تشخیص جنسیت نهال فقط در سن 4-5 سالگی امکان پذیر است. توصیه می کنیم نهال های توت 3 ساله را که قبلا اولین برداشت خود را داده اند خریداری کنید.

یک صندلی برای درخت توت باید از قبل  آماده شود. گودال باید حداقل 50 سانتی متر عمق و عرض داشته باشد. اگر خاک منطقه شما ضعیف است، باید گودال را عمیق تر حفر کنید، زیرا کودهای اضافی مورد نیاز است.

پانسمان بالا لایه زیرین خاک را بپاشید تا با سیستم ریشه توت تماس نداشته باشد. نهال کشت را در وسط سوراخ قرار دهید، ریشه های آن را صاف کنید، سپس آن را با 2 سطل آب پر کنید. سپس سوراخ را پر کنید. اگر قصد دارید در بهار درختی بکارید، در پاییز گودالی را با افزودن مخلوط مواد مغذی به آن حفر کنید.

برای کاهش خطر ابتلای درخت به بیماری های مختلف، لازم است به طور سیستماتیک درمان های پیشگیرانه انجام شود، هم خود فرهنگ و هم سطح دایره نزدیک ساقه پاشیده شود. برای پردازش، از حشره کش ها و قارچ کش ها استفاده کنید. سمپاشی باید در فروردین قبل از شکستن جوانه و در مهرماه پس از پایان فصل رشد انجام شود.

استفاده از محلول نیترافن به از بین بردن انواع بیماری ها و آفات کمک می کند. در فصل بهار، برای خنثی کردن تمام آفات و میکروارگانیسم های بیماری زا، مطلوب است که محلول اوره (7٪) کشت را سمپاشی کنید.