امروزه از سس مایونز مهرام 240 گرمی به عنوان کراتینه مو در آرایشگاه ها استفاده می شود

سس مایونز مهرام 240 گرمی سس سردی است که از روغن نباتی، زرده تخم مرغ، سرکه یا آبلیمو، شکر، نمک خوراکی، گاهی خردل و سایر چاشنی ها تهیه می شود. نسخه های مختلفی از منشاء سس مایونز وجود دارد.

عمدتاً افسانه ای و بر اساس وقایع تاریخی روشن است. محبوب ترین آنها موارد زیر است. کلمه مایونز با نام شهر ماهون، پایتخت جزیره اسپانیایی منورکا مرتبط است. ماهون توسط دوک ریشلیو فتح شد

در سال 1758 انگلیسی ها این شهر را محاصره کردند. غذای فرانسوی ها به جز تخم مرغ و روغن زیتون تمام شد. از این محصولات، آشپزها تخم مرغ و املت تهیه می کردند که افسران فرانسوی از آن خسته شده بودند.

دوک ریشلیو به آشپزش دستور داد تا غذای جدیدی آماده کند. آشپز ماهر تخم مرغ ها را با کره هم زد و مخلوط را با نمک و ادویه مزه دار کرد. سس مورد علاقه آنها به افتخار شهر ماهون “مایونز” نامیده می شد.

ویژگی های مشارکت شخصی در حل مشکل انتخاب شده. مطالعه علائم تجاری مورد مطالعه و قبلا ناشناخته سس مایونز انجام شد، توصیف مقایسه ای از داده های به دست آمده و داده ها گردآوری شد.

توصیه هایی برای خریداران در مورد انتخاب سس مایونز با کیفیت بالا تهیه شد و بروشور صادر شد. در طول مطالعه، نظرسنجی از متخصصان انجام شد، مضرات و فواید سس مایونز، از جمله برای کودکان، آشکار شد.

اهمیت عملی از این مطالعه می توان در درس های دنیای اطراف در دوره ابتدایی هنگام مطالعه مبحث تغذیه سالم استفاده کرد و نتایج به دست آمده نیز در انتخاب سس مایونز صنعتی به خریداران کمک خواهد کرد.

مهمترین شاخص طبیعی بودن سس مایونز تاریخ انقضا آن است. یک محصول با کیفیت ساخته شده از مواد طبیعی را نمی توان بیش از 2-3 ماه حتی در بسته بندی مهر و موم شده نگهداری کرد. برای افزایش ماندگاری، تولید کنندگان مواد نگهدارنده، عمدتاً نمک اسیدهای سوربیک و بنزوئیک را اضافه می کنند.

سس های سس مایونز کم کالری و پرآب راحت تر خراب می شوند و مقدار نگهدارنده افزایش می یابد. برای ایجاد رابطه بین استفاده از مواد نگهدارنده و ماندگاری سس مایونز، داده‌های روی بسته‌ها را مطالعه کردم.