اسکاج سیمی جهیر که در زمان تاریکی می درخشد

اما تا آنجا که می دانیم هیچ مطالعه ای در مورد برس های آشپزخانه انجام نشده است. گزارش شده است که افزودن هیپوکلریت یا مواد شوینده ظرف شویی به اسفنج ها باعث کاهش سطح باکتری می شود.

اما برخی مطالعات گزارش می دهند که اثر ضد باکتریایی با حضور خاک غذا از بین می رود. گزارش داد که استفاده از ماشین ظرفشویی یا درمان دقیقه ای در اجاق مایکروویو باعث کاهش سطح باکتری در اسفنج ها شد.

اثر ضد باکتریایی درمان اسکاج سیمی جهیر در اجاق مایکروویو و ماشین ظرفشویی در مطالعات دیگر تایید شده است. این مطالعات در مورد تمیز کردن و ضد عفونی کردن اسفنج‌ها بر کشتن باکتری‌ها تمرکز می‌کند.

نه اینکه آیا خاک مواد غذایی از اسفنج‌ها پاک می‌شود یا خیر. اگر اسفنج مرطوب باشد، خاک غذای باقی مانده می تواند امکان رشد مجدد میکروارگانیسم های زنده را فراهم کند.

تمیز کردن یا ضدعفونی کردن ظروف تمیز کردن ممکن است راهی برای کنترل آلودگی باکتریایی و محدود کردن انتشار بیشتر در محیط آشپزخانه باشد و همچنین منجر به کاهش ضایعات شود.

زیرا ظروف عمر طولانی تری خواهند داشت. مطالعات متعددی در مورد تمیز کردن و ضد عفونی کردن اسفنج ها وجود دارداسفنج ها حجم زیادی از آب / مایعات را جذب می کنند.

اسفنج ها اغلب پس از استفاده خیس می مانند و پتانسیل رشد باکتری را ایجاد می کنند، در حالی که خشک شدن سریع ممکن است.

رشد را کاهش دهد یا باکتری ها را از بین ببرد. مشاهده شده است که سالمونلا در اسفنج های خشک از بین می رود، اما ممکن است.

در پارچه های مرطوب آشپزخانه رشد کند. اطلاعات محدودی در متون علمی وجود دارد که پارامترهایی مانند جذب آب و توانایی خشک کردن اسفنج ها را با رشد و بقای باکتری های بیماری زا مرتبط می کند.

برس‌ها احتمالاً جذب آب کمتری نسبت به اسفنج‌ها خواهند داشت، اما دانش بیشتری برای آشکار کردن تأثیر این تفاوت بر رشد و بقای باکتری‌ها مورد نیاز است.